Berhenti Merokok Dengan Cepat Selama-lamanya

       
           Walaupun sudah terang-terang di letakkan amaran ROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN namun entah mengapa golongan perokok tegar ini seolah tidak menghiraukan tahap kesihatan dan penyakit-penyakit yang bakal di hadapi akibat ketagihan merokok. Namun tidak kurang juga yang sudah berusaha untuk Berhenti merokok  namun usaha mereka kadang kala menemui kegagalan atas sebab faktor persekitaran..

Macam kisah brader dalam video nilah…niat nak berhenti merokok tu dah ada…dah bermacam-macam cara yang brader ni buat..tapi kesiannya tak pernah berhasil….tapi bila isteri tersayang memberikan bantuan…alhamdullilah teruslah berhasil… 

Apakah bantuan yang isterinya telah 

hulurkan…mari kita korek apakah rahsiabrader 

 ni berjaya berhenti hisap rokok???


                   




ubat berhenti rokok
Kesan Akibat Merokok
vivix berhenti merokok
Bahan Yang Terdapat Dalam Sebatang Rokok



FAKTA PEROKOK MALAYSIA 

• Fakta “Info Sihat” Kementerian Kesihatan mengenai senario dan tabiat merokok di Malaysia menunjukkan hampir separuh daripada lelaki Malaysia merokok.

• Setiap hari sekitar 45 hingga 50 remaja bawah umur 18 tahun mula merokok. Statistik bilangan remaja perempuan yang merokok meningkat 8 peratus dari tahun 2005 hingga 2010.

• Tahun 2004: secara keseluruhannya hampir seorang daripada lima remaja adalah perokok.

• Kes kanser paru-paru dalam negara bertambah dengan kadar 17 peratus setahun dan tabiat merokok juga dipercayai akan menyebabkan hampir setengah juta kes penyakit koronari (jantung).

• Kajian Morbiditi dan Kesihatan Kebangsaan 2010: tabiat merokok menyebabkan kematian kira-kira 18,000 orang setahun.

• Lebih lima juta perokok tegar negara ini membelanjakan sekitar RM15 juta sehari untuk membeli rokok.

• Ini bermakna RM5.8bilion setahun.

Fakta Rokok Global


• Jumlah perokok seluruh dunia dianggarkan sekitar 1.15 bilion orang.

• Daripada jumlah itu, lebih 80 peratus perokok adalah di negara-negara berpendapatan rendah dan sederhana.

• Lebih kurang 15 bilion rokok dijual setiap hari atau 10 juta setiap minit.

• Dalam kalangan remaja di seluruh dunia yang berumur antara 13 dan 15 tahun, dianggarkan seorang daripada lima orang adalah perokok.

• Secara kasar, 60,000 hingga 100,000 kanak-kanak di seluruh dunia mula merokok setiap hari dan separuh daripada jumlah itu di negara-negara Asia.

• Di Amerika Syarikat mendapati kecenderungan kanak-kanak yang merokok untuk menjadi penagih dadah adalah 13 kali ganda berbanding kanak-kanak yang tidak kerap merokok

Punca-Punca 


Seseorang Terjerat 


Dengan Rokok


1. Pengaruh rakan sebaya

• Lazimnya tabiat ini bermula secara suka-suka.
• Lihat kawan hisap rokok, seseorang cenderung mahu mencuba.
• Ramai terpengaruh dengan ajakan kawan untuk mencuba merokok.
• Mereka bermula dengan suka-suka akhirnya ketagih.
• Kalau pun ada yang tidak mahu, pengaruh kuat rakan sebaya akhirnya menjeratnya kepada perangkap rokok.
• Ada juga yang merokok pada awal usia belasan tahun.
• Lazimnya mereka yang mencuba sekali, meskipun ada yang terbatuk-batuk menyedut asap rokok, tidak akan berhenti dengan hembusan asap rokok yang pertama.
• Kaki baru melangkah ke sekolah menengah rendah, sudah mula suka bau wangi asap rokok.
.
2. Kekeliruan identiti remaja mendorong mereka terlibat dalam tabiat merokok.

• Pada usia yang muda, para remaja hendak menonjolkan diri dengan identiti tertentu untuk dikenali.
• Ramai remaja menganggap amalan ini sebagai fesyen sezaman
• Amalan ini melambangkan kedewasaan mereka.
• Dengan menghisap rokok, mereka nampaknya lebih matang dan dewasa.
• Ada pula menganggap mereka lebih bergaya dan berstatus.
• Ada pula kaum wanita mahukan badan langsing dan percaya amalan ini dapat mengekalkan kelangsingan badan mereka.

Mungkin anda di luar sana sudah mempunyai kesedaran ataupun sudah di jangkiti penyakit serius akibat merokok dan ingin berhenti merokok tetapi seringkali GAGAL , malahan anda telah melakukan pelbagai cara dan mengeluarkann perbelanjaan besar semata-mata ingin berhenti merokok..

Berita baik untuk anda… Shaklee ada cara yang InsyaAllah sangat berkesan untuk anda yang ingin mengurangkan ketagihan merokok dan seterusnya Berhenti Merokok.. Jom saksikan lagi bagaimana vivix membantu seorang perokok tegar untuk berhenti merokok.

                    

vivix berhenti merokok

Ini bukan la magik yea tertiba terus boleh berhenti merokok. Ini kerana kandungan VIVIX itu sendiri yang bersifat antioksida yang sangat tinggi. Terhasil daripada buah anggur muscadine yang sangat tinggi kandungan revestrolnya.


Bagi mereka yang merokok, setiap sedutan daripada rokok menghasilkan beribu-ribu radikal bebas dalam tubuh badan. Bayangkan satu batang rokok berapa kali sedutan tue.

Apakah itu radikal bebas?

Radikal bebas ini adalah bertindak untuk merosakkan sel-sel dan sistem imunisasi badan kita. Bagi perokok, radikal-radikal sudah menjadi sebati dengan sel-sel badan malah langsung tidak boleh kalau tidak merokok kan.

VIVIX Shaklee ini bertindak untuk menggantikan sel-sel yang telah dirosakkan dengan sel-sel yang baru.Sebab itu seperti di dalam video testimonial di atas, selepas beberapa hari mengambil sesudu teh, beliau merasakan seperti pahit bila mahu merokok. Seolah seperti kali pertama mahu merokok. VIVIX membantu untuk memperbaiki dan memperbaharui sel-sel tersebut.



Penyakit yang berkait rapat dengan merokok adalah sakit jantung. Dengan VIVIX, bukan sahaja boleh hilangkan ketagihan merokok namun membantu untuk merawat jantung. Tetapi perlu konsisten pengambilannya.


Duit yang dilaburkan untuk membeli rokok lebih baik anda beli VIVIX Shaklee ataupun isteri-isteri bantu suami untuk tidak merokok juga. Sokongan mungkin akan membantu. 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=12092a75caa75e4644fd2869f0b6c45a

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos,merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee anda,saya adalah  wakil pengedar sah anda seluruh malaysia. Sebarang pertanyaan boleh di buat dengan menghubungi saya di talian berikut:
Nama: Mahligai Vitamin @ Eita (ID 1081587)

Emel: mahligaivitamin@yahoo.com

Phone/Message/WhatsApp: 012-7555470



“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee?? Hubungi saya juga!!.Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan !. Wakil pengedar seluruh Malaysia masih di perlukan !. Dan anda juga akan di jemput ke group Ekslusif di Facebook”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge