cara atasi sembelit cepat ubat sembelit cara mengatasi sembelit cara hilangkan sembelit sembelit berdarah testimoni herblax3

Cara Atasi Sembelit Dengan Cepat Supaya Tak Bertukar Jadi Buasir

Sembelit? Fuhh siapa yang biasa kena sembelit je yang memahami perasaan orang yang selalu sembelit ni… 🙁  seksa wehhh…dedulu masa Cheta zaman Universiti dulu, rajin bebeno kena sembelit,al maklumlah hidup sebagai seorang student ni, poket kering masa tu, so memang taklah nak beli buah-buahan ke atau sayuran sebagai sumber serat. Sayur tu adalah sikit-sikit, tapi selalunya memang termiss lah… 🙄

Tak cukup serat,seperti buah-buahan dan juga sayuran juga adalah salah satu faktor terjadinya sembelit, keduanya tak cukup minum air masak..Itu pun boleh jadi sembelit juga tau.

[Video: Cara Atasi Sembelit Dengan Cepat]

 

Daripada Video Cheta tu, Cheta sarankan pengambilan Herb-Lax untuk pengunaan orang dewasa . Tapi lain yer untuk Ibu Mengandung, Ibu Berpantang dan juga Ibu menyusu ( Yang ni Cheta akan buat satu entry yang lain ok)

Tanda-Tanda Sembelit

 

Tanda-tanda sembelit termasuk rasa tidak dapat untuk sepenuhnya mengosongkan usus anda, najis yang terdapat dalam keadaan

  • kering / keras / berketul-ketul,
  • sakit perut atau kekejangan,
  • kembung,
  • hilang selera makan.
  • Mengambil masa yang lama di dalam tandas
  • Perut buncit
  • Kekejangan abdomen.Dalam beberapa kes, sembelit disebabkan oleh penyakit dan acara-acara yang lebih serius, termasuk tumor dan penyakit sistemik.

Sebab-Sebab Sembelit

 

Terdapat banyak sebab-sebab sembelit termasuk penyakit sistem penghadaman dan kesan sampingan ubat-ubatan, tetapi bagi kebanyakan orang, diet rendah serat boleh menjadi punca.
Mujurlah, terdapat banyak makanan seseorang boleh makan untuk membantu melegakan sembelit berbeza dari seorang ke seorang.

Ramai orang hanya mengalami sembelit dalam jangka masa yang pendek, tetapi untuk orang lain, sembelit boleh dianggap sebagai masalah jangka panjang (kronik) yang menyebabkan kesakitan yang ketara dan rasa tidak selesa dan menjejaskan kualiti hidup.

cara atasi sembelit cepat ubat sembelit cara mengatasi sembelit cara hilangkan sembelit sembelit berdarah1testimoni herblax54 (1)

Punca Sembelit

 

Sembelit biasanya berlaku apabila najis kekal di dalam kolon (usus besar) yang terlalu lama, dan kolon menyerap terlalu banyak air dari najis, menyebabkan najis menjadi keras dan kering.

Kebanyakan kes sembelit bukan disebabkan oleh keadaan tertentu dan ia boleh menjadi sukar untuk mengenal pasti punca sebenar. Walau bagaimanapun, beberapa faktor boleh meningkatkan peluang anda mempunyai sembelit, termasuk:

  • Tidak makan serat yang cukup, seperti buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin
  • Perubahan dalam rutin atau gaya hidup anda, seperti perubahan dalam tabiat makan anda
  • Mengabaikan keinginan untuk membuang najis
  • Kesan-kesan sampingan kepada ubat-ubatan tertentu
  • Tidak minum air yang secukupnya
  • Kebimbangan atau kemurungan
  • Kurang bersenam
  • Mempunyai suhu yang tinggi (demam)
  • Kurang berat badan atau berat badan berlebihan

Cara Merawat Sembelit

Diet dan gaya hidup sihat biasanya disyorkan sebagai rawatan pertama untuk sembelit.

Ini termasuk secara beransur-ansur meningkatkan pengambilan harian anda serat, memastikan anda minum banyak air, dan cuba untuk mendapatkan lebih banyak senaman.

Mencegah Sembelit

 

Membuat diet dan gaya hidup perubahan yang dinyatakan di atas juga boleh membantu untuk mengurangkan risiko anda mendapat sembelit di tempat pertama.

Memberi masa dan privasi cukup untuk membuang najis dengan selesa juga boleh membantu, dan anda tidak boleh menahan untuk pergi ke tandas.

Serat adalah bahagian makanan tumbuhan yang badan tidak boleh memecahkan. Apabila anda makan makanan yang mempunyai banyak serat, sebahagian besar tambahan membantu menjaga najis lembut dan mempercepatkan penghadaman.

Semua makanan tumbuhan, termasuk buah-buahan, sayur-sayuran, bijirin penuh, dan kacang, mempunyai serat. Akademi Pemakanan dan Dietetik mengesyorkan 25 gram sehari untuk wanita dan sehingga 38 gram untuk lelaki.

Selepas umur 50 tahun, kita perlu kurang serat – kira-kira 21 gram bagi wanita dan 30 gram untuk lelaki. Malangnya, kebanyakan daripada kita hanya mendapat kira-kira 15 gram setiap hari, yang boleh membantu menjelaskan mengapa begitu ramai orang mendapat sembelit.

Vitamin Shaklee Yang Membantu Mengatasi Masalah Sembelit

 

cara atasi sembelit cepat ubat sembelit cara mengatasi sembelit cara hilangkan sembelit sembelit berdarah testimoni herblax

 

cara atasi sembelit cepat ubat sembelit cara mengatasi sembelit cara hilangkan sembelit sembelit berdarah1testimoni herblax111

Bahan-bahan utama dalam Herb-Lax 

Pemakanan seimbang yang kaya dengan serat, pengambilan air yang banyak dan senaman yang kerap menyumbang kepada pergerakan usus yang sihat. Untuk melegakan masalah sembelit yang kadang-kala berlaku, Herb-Lax™ melegakan masalah sembelit.*

Nutritional Facts

Setiap tablet (561.00 mg) menyediakan:

RamuanAmaun Setiap Tablet
Senna leaf
(Folium Cassia angustifolia)
269.593 mg
Buckthorn bark
(Cortex Rhamnus frangula)
37.069 mg
Licorice root
(Radix Glycyrrhiza glabra)
43.000 mg
Alfalfa leaf
(Herba Medicago sativa)
21.000 mg
Fennel seed
(Semen Foeniculum vulgare)
17.000 mg
Anise seed
(Semen Pimpinella anisum)
17.000 mg
Rhubarb Root
(Radix Rheum palmatum)
13.506 mg
Blue Malva flower
(Flos Malva sylvestris)
8.000 mg
Culver’s root
(Radix Veronicastrum virginicum)
0.233 mg

KKLIU 0602/2017
MAL10080110TC

cara atasi sembelit cepat ubat sembelit cara mengatasi sembelit cara hilangkan sembelit sembelit berdarah1testimoni herblax

Apa Kata Penguna?

 

cara atasi sembelit cepat ubat sembelit cara mengatasi sembelit cara hilangkan sembelit sembelit berdarah3testimoni herblax

 

cara atasi sembelit cepat ubat sembelit cara mengatasi sembelit cara hilangkan sembelit sembelit berdarah4testimoni herblax

 

cara atasi sembelit cepat ubat sembelit cara mengatasi sembelit cara hilangkan sembelit sembelit berdarah6testimoni herblax

Nak Order Online? Boleh tekan je Link di bawah

ORDER HERB-LAX ONLINE 

Macam mana nak Order Herb-Lax ni boleh hubungi/ wassap Cheta tekan jer link di bawah untuk direct wassap.

www.wasap.my/60127555470/HerbLaxSembelit

Hubungi Cheta sekarang;

Cheta Eita

HP Num; 6012.7555.470

Wassap: www.wasap.my/60127555470/shaklee

FB: Cheta Eita

FP: Kedai Vitamin Shaklee Pontian Johor

Web:mahligaivitamin.com

 

 

Pengedar Shaklee Johor Bahru

Hana ( 60134136748)

pengedar-shaklee-komtar-jbcc-johor-bahru 

Pengedar Shaklee Kuching Sarawak

Dayang (6017.844.1515)

pengedar-shaklee-kuching-sarawak-pengedar-shaklee-miri-sarawak-pengedar-vivix-shaklee-agen-shaklee-sarawak2 (1) 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge