cara buang tonsil cara hilangkan bengkak tonsil ubat tonsil cara rawat tonsil

Cara Cepat Hilangkan Bengkak Tonsil

Tonsil Ni Bahaya Ke?

Tonsil ni sebenarnya tak lah bahaya sangat pun, tonsil ni sebenarnya bagus tau, ia sebenarnya ibarat bersifat protective, ia ibarat tentera hadapan yang jaga kita dari bakteria dan kuman yang di bawa oleh udara masuk ke saluran pernafasan kita.

Tonsil ni sebenarnya tugas utama dia ialah menghalang bakteria dan kuman,bagus sebenarnya tonsil ni ia menunjukkan sistem imun badan kita berfungsi dengan baik.

Bila tonsil ni mengesan kehadiran bakteria dan kuman maka ini yang membuatkan tonsil ini membengkak dan meradang, tapi bila bakteria dan kuman ini telah hilang tonsil ini akan kecut dengan sendirinya.

cara buang tonsil cara hilangkan bengkak tonsil ubat tonsil cara rawat tonsil1

 

Bila Bengkak Tonsil Tidak Surut

Biasanya tonsil ni akan hilang bengkak dengan sendirinya beberapa hari selepas tubuh badan kita sihat seperti biasa.

Tapi yang menjadikan ia masalah ialah bila sesetengah orang, tonsil dia tak kecut-kecut,tak hilang bahkan semakin membesar. Itu menunjukkan sistem imun badan seseorang itu lemah sehingga ia kerap di serang penyakit.

Apa Simptom Dan Tanda Tonsil Bengkak Yang Tak Berbahaya

  1. Sakit tekak hingga sukar untuk menelan
  2. Tonsil bengkak dan merah
  3. Di sertai dengan demam dengan suhu yang tinggi sehingga 38’C
  4. Batuk
  5. Sering sakit kepala
  6. Cepat letih dan penat
  7. Mengigil sebab badan terlalu menahan sakit

Simptom Tonsil Yang Sudah Kronik Dan Parah

  1. Keluarnya tompok-tompok putih atau kuning pada tonsil
  2. Nafas jadi berbau busuk
  3. Semakin sukar untuk menelan makanan
  4. Mulut agak sukar untuk di buka
  5. Suara bertukar jadi garau
  6. Letih yang berpanjangan
  7. Loya dan kerap muntah
  8. Tidur berdengkur
  9. Sleep Apnea (Nafas terhenti sewaktu tidur)

Ada Ke Ubat Untuk Tonsil? Bagaimana Nak Elak Tonsil Kekal?

Biasanya kalau tonsil biasa doktor akan bagi antibiotik untuk menlawan jangkitan bakteria. Sebab tulah kalau doktor dah bagi antibiotik tu kenalah di habiskan mengikut keperluan yang doktor dah tetapkan. Tapi kalau jenis tonsil yang dah KEKAL ni ,bagilah ubat apapun tak kan mampu untuk kecutkan tonsil ni balik,biasanya kalau tonsil kekal ni doktor akan suggest untuk buat pembedahan untuk buang sahaja tonsil ni selamanya.

Sebab tulah sebelum terjadinya tonsil kekal ni bawa-bawalah jaga kesihatan dan berusaha untuk upkan sistem imun badan kita. Tonsil ni mudah berjangkit tau..lagi-lagi kanak-kanak memang mudah sangat dapat.

Sebab tu kalau ada kawan atau sedara mara yang tak sihat, batuk selsema tu tolonglah jaga jarak. Jangan berkongsi makanan dan minuman juga peralatan makanan dengan orang lain. Kerapkan mencuci tangan dengan betul. Hindarkan dari mengunakan sapu tangan atau tisu yang sama dengan orang yang batuk dan bersin.

Tingkatkan sistem imun badan kita dengan pengambilan supplement Shaklee supaya bengkak lebih cepat surut dan tidak menjadi bengkak kekal.

[ Video ] Cara Cepat Bantu Hilangkan Bengkak Tonsil

Sakit Tonsil Pada Kanak-Kanak.Bahaya Ke Tidak?Apa Simptomnya?

 

Kebiasaannya kalau sakit tonsil ini terjadi pada kanak-kanak mereka akan

  1. Akan jatuh sakit dan demam yang berpanjangan ( biasanya seminggu)
  2. Kebiasaannya doktor biasa akan bagi ubat sakit tekak, ubat demam di samping ubatan lain yang berkaitan dengan simptom mereka.
  3. Mereka akan tidur berdengkur, atau kesan lebih kronik mereka mengalami sleep apnea( terhentinya nafas sewaktu tidur)

Sebab itu juga para doktor dan pakar biasanya akan merujuk kanak-kanak ini kepada pakar ENT.

Testimoni Para Pengguna Set Tonsil Shaklee

 

cara buang tonsil cara hilangkan bengkak tonsil ubat tonsil cara rawat tonsil2

 

cara buang tonsil cara hilangkan bengkak tonsil ubat tonsil cara rawat tonsil3

 

cara buang tonsil cara hilangkan bengkak tonsil ubat tonsil cara rawat tonsil4

 

cara buang tonsil cara hilangkan bengkak tonsil ubat tonsil cara rawat tonsil5

 

cara buang tonsil cara hilangkan bengkak tonsil ubat tonsil cara rawat tonsil6

cara buang tonsil cara hilangkan bengkak tonsil ubat tonsil cara rawat tonsil10

 

cara buang tonsil cara hilangkan bengkak tonsil ubat tonsil cara rawat tonsil11

promosi vivix shaklee harga vivix shaklee harga ahli vivix shaklee cara nak beli vivix shaklee pengedar vivix shaklee pengedar vivix pontian pengedar shaklee pontian9

 

Jika ada sebarang pertanyaan boleh lah hubungi saya di talian 012.7555.470 atau jika malu atau ingin terus shopping sendiri secara online boleh sahaja klik pada Gambar Vitamin di atas, anda akan terus di bawa ke laman web sah shaklee untuk pembelian secara kad debit/kad kredit.

Jangan lupa setelah pembelian hubungi saya melalui wassap untuk saya ajarkan cara pemakanan yang betul dan berkesan supaya anda tidak merasa rugi melaburkan wang anda. terima kasih.

pengedar shaklee pontian johor agen shaklee pontian johor ejen shaklee pontian johor stokis shaklee pontian johor kedai shaklee pontian johor COD Shaklee pontian4

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge