Kenapa Budak-Budak Mesti Ambil Vitamin C Yang Optimum

KENAPA  BUDAK2 MESTI AMBIL VITAMIN C YG 
OPTIMUM?

Sesetengah org kata… Budak2 tak perlu suplemen sbb badan mereka masih muda, masih segar. Biar mereka dapat vitamin dari sumber asli.
Ini betul!

Tapi cuba masing2 check pemakanan anak masing2….
Sehari berapa hidangan buah2an mereka makan?
 Buah tu pulak buah tanam sendiri ke beli? 
 Kalau beli dari petani sebelah rumah ke atau import overseas? 
 Buah2an ni, zat yg dibekalkan tu benar2 bagus bila kita makan masa dia ranum & baru dipetik!
Buah yg jual kat kedai tu kebanyakannya dipetik masa masih muda.. diperam… diawet… dipacking… barulah sampai ke kita.
Agak2 apa yg masih tinggal dalam buah tu? Berapa peratus zat yg tinggal?
Pastu budak2 ni confirm setiap hidangan mereka lengkap dgn segala vitamin, mineral, makronutrien, phytonutrien, etc?
Sedangkan masa membesar ni mereka perlukan zat yg optimum bkn je utk membesar tp perkembangan minda.
Kenapa Vitamin C:
1) Vitamin C membina otot yg sihat. Budak2 tengah lasak & sedang membina otot2 mereka. Otot yg sihat, membina metabolisma yg sihat serta pembakaran lemak yg lebih baik.
2) Vitamin C meningkatkan imuniti tubuh. Anak2 kita tengah melasak, terdedah dgn macam2…. Mereka perlukan kekebalan tubuh supaya tak mudah diserang sakit terutama demam selesema. Bila anak asyik sakit, mak dia juga yg susah hati ye tak?
3) vitamin C penting utk penyerapan zat besi. Kanak2 perlukan zat besi yg cukup utk membesar. Tanpa vitamin c, zat besi tokleh diserap.
4) vitamin C membina colagen. Tubuh kita ni boleh buat kolagen sendiri tp keupayaan ni makin menurun bila usia meningkat. Sbb tu kita tengok budak2 kulitnya tegang, dah tua berkedut… Kolagen dah tak dihasilkan….
5) Vitamin c penting utk penyembuhan. Budak2 main, jatuh.. Nak kena sembuh cepat. Nanti nak main lagi.
Dan malang sekali anak kita bukan arnab. Arnab boleh buat vitamin c sendiri tp anak kita takboleh… Maka nak taknak kita kena bekalkan dioranng dgn vitamin C yg optimum.
Inilah investment kita utk masa depan diorang..
Siapa penggemar Vita C Chewable ni?

Ica & Inas memang pengemar Vita C Chewable ni…sebulan MaMa kena sediakan 2 botol untuk diaorang..Rasa citrus yang hebat,membuatkan mereka ni kalau makan 1 biji nak lagi..dan lagi dan lagi..kalau botol ni tak di sorok alamat cepatlah habisnya. HUHUHU
sejak kenal Vitamin C Chewable ni Alhamdullilah dengan izinNYA memang dah tak makan ubat klinik, kalau terjangkit selesema dari kawan-kawan kat tadika pun cepat je baiknya.. 
Selain  Vitamin C Chewable ni Ica ngan Inas ambil Omega Guard juga..kandungan EPA & DHA yang terdapat dalam omega tu memang bagus untuk perkembangan otak dan minda diaorang. Buat mereka bertambah fokus bila dalam kelas….Nak tahu lebih lanjut tentang Omega Guard ni boleh klik link di bawah:-
Mahal ke Vita C Chewable nii??

 90 Tablets – RM 39.75
**Cas Postage -RM10.60 ( Semenanjung) – RM21.20 (Sabah & Sarawak)
Macammana Nak Dapatkan Vita C Chewable 

ni???
Boleh whatsapp/SMS/Hubungi :

 MaMa Chantique @ MahligaiVitamin

 012-7555470

** Credit to : Master Lyna Noh

Leave a Comment

Your email address will not be published.