cara cepat menurunkan kolesterol cara turunkan bacaan kolesterol testimoni kolesterol shaklee petua turunkan kolesterol7

Menurunkan Kolesterol?Ada Ke Cara Cepat Dan Pantas?

Cara menurunkan kolesterol dengan cepat? Secepat dan sepantas mana nak hilangkan kolesterol tu ?  😆 Apa pun bab kolesterol ni kenalah kita fight dari akar umbinya dulu…fahamkan apa makna kolesterol?Apa punca Kolesterol? Bagaimana terjadinya kolesterol? Haaa…semua tu kena fahami sedalam-dalamnya dahulu…barulah bila dah faham kita boleh cari cara menurunkan kolesterol dengan cepat.

Apa Itu Kolesterol?

 

Kolesterol merupakan satu bahan yang lekit,seakan-akan lemak yang terdapat di dalam darah anda dan di setiap sel dalam badan anda.

Sebetulnya kolesterol sangat penting untuk kesihatan anda kerana ianya di perlukan oleh badan anda untuk membuat tisu dan hormon yang tertentu..

Tetapi ,AWAS!!! sekiranya paras kolesterol dalam darah anda terlalu tinggi anda kemungkinan akan terdedah kepada risiko serangan penyakit jantung.

[Video: Cara Menurunkan Kolesterol Tinggi]

 

 

Jenis-Jenis Kolesterol

 

Terdapat beberapa jenis kolestrol,tetapi yang paling biasa di kenali ialah:-

  1. Low-Density Lipoprotein atau Kolesterol LDL
  2. High-Density Lipoprotein atau kolestrol HDL
  3. Trigliserida

1. Low-Density Lipoprotein atau Kolesterol LDL

(Lipoprotein berketumpatan rendah atau kolestrol LKR) – Kolestrol LDL yang berlebihan akan menambahkan kolestrol dalam arteri anda dan kemungkinan menyebabkan penyakit jantung.

Lebih tinggi paras LDL,lebih tinggi risiko anda untuk mendapat penyakit jantung. Itulah sebabnya kolestrol LDL sering kali dipanggil KOLESTEROL JAHAT.

2. High-Density Lipoprotein atau kolestrol HDL

(Lipoprotein berketumpatan tinggi atau kolestrol LKT)- Kolesterol HDL juga di kenali sebagai KOLESTEROL BAIK kerana ia dipercayai menghapuskan kolesterol yang berlebihan daripada darah.

Paras HDL yang tinggi seolah-olah melindungi daripada terkena risiko penyakit jantung.

3.Trigliserida

Satu lagi jenis lemak di dalam aliran darah. Seseorang yang mempunyai paras trigliserida dalam darah yang tinggi berkemungkinan juga mempunyai aras LDL yang tinggi atau paras HDL yang sangat rendah.

5 Cara Menurunkan Kolesterol Dengan Cepat

Ada 5 cara untuk menurunkan kolesterol dengan cepat antaranya ialah:

  • Bersenam
  • Banyakkan makan makanan berserat
  • Banyakkan makan ikan
  • Ambil makanan tinggi antioksida
  • Amalkan supplemen

1) Bersenam

Alamak…nampak macam leceh je kan kena bersenam bagai…alah bukannya bersenam tu kena masuk gym ke..lari satu padang ke…no..no..just jalan kaki keliling rumah je pun boleh…at least 20-30 minit kan…kalau rasa rajin sikit boleh lah pergi taman rekerasi tu..jalan slow-slow menikmati angin petangkan..santai jelah.

Sebab apa kena bersenam ni….sebab korang tau tak lemak dan kolestrol dalam badan kita ni bukan je ada pada saluran darah…tetapi ia juga menempel je di mana-mana tau..yang scarynya bila ia melekat pada organ penting seperti jantung dan peparu..

So sebab tulah kita kena berusaha buang lemak-lemak ni…diaorang tak pandai nak keluar sendiri…heeee…  😆

2) Banyakkan Makan Makanan Berserat

Perbanyakkan makan makanan yg berserat contohnya macam buah-buahan,sayur-sayuran, oat, barli dan sebagainya…

Sebab apa????…

Makanan berserat ni membantu menyerap kolestrol…Lepas kolestrol di serap…ia akan di buang sebagai najis bersama kolestrol yang di serap tadi tau…

3) Perbanyakkan Makan Ikan

Ikan mengandungi banyak omega-3 terutamanya ikan laut dalam seperti salmon,mackerel dan sebagainya…Ikan yang mengandungi omega-3 membantu membakar dan mengikis kolestrol…

Tapi sebaiknya ikan itu hanya di bakar,atau di rebus sahaja…kalau di goreng takut menambahkan tahap kolestrol anda pula..hehhee… 😆

4) Ambil Makanan Tinggi Antioksida

Korang tau tak..sebenarnya badan kita secara automatiknya menghasilkan kolestrol sendiri…

Tapi kolestrol yang di hasilkan adalah kolestrol baik dan sangat penting untuk kesihatan…yg lebih di kenali sebagai HDL.

So kolestrol jahat ni pula datangnya dari makanan yang tidak sihat sama sekali, yang di kenali sebgai LDL..

Tapi hati-hati…sebabnya HDL ni boleh bertukar menjadi LDL bila ia di racuni oleh radikal bebas dalam badan kita.

Radikal bebas ni muncul di persekitaran kita..pencemaran udara dan dari pelbagai lagi arah yang tidak di sangka-sangka…

Namun yang bestnya di sini…radikal bebas ni boleh di buang atau di neutralkan dengan pengambilan sumber yang tinggi antioksida..

5) Amalkan Supplemen

Korang tahu tak..ada beberapa pengalaman para pengguna Vitamin Shaklee yang setia,rata-ratanya mereka berpuas hati kerana mereka mampu untuk mengawal bacaan kolesterol mereka. Jangan tak tahu, ada juga testimoni-testimoni yang pulih sepenuhnya setelah mengamalkan vitamin Shaklee ni tau.

Tapi suka lah di ingatkan kembali bahawa vitamin Shaklee ni tidaklah menyembuhkan penyakit anda secara direct, anda tetap perlu makan ubat doktor dan perlu mematuhi setiap temujanji dengan doktor.

Vitamin Shaklee membantu mencukupkan segala lopong-lopong nutrisi yang ada dalam badan anda..

Set Cadangan Vitamin Shaklee Untuk Menurunkan Kolesterol Dengan Pantas

 

Antara cadangan vitamin Shaklee untuk menurunkan kolesterol dengan pantas ialah;

  1. Vivix
  2. Omega Guard
  3. Phytocol ST

1.Vivix

Supplement Shaklee menawarkan minuman botanic VIVIX yang sangat kaya dengan antioksida..

Vivixâ„¢ adalah minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.
Mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol menjadikan Vivix begitu unik.

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

Keistimewaan Vivix Shaklee

Memperbaiki DNA.

Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA (salah satunya akibat radikal bebas) yang menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat.
Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.
Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

Memperbaiki Tenaga Sel.

Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel.

Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.

Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar.
Vivix membantu mengembalikan keremajaan.

Kebaikan Vivix Shaklee

  • Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
  • Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
  • Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
  • Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
  • Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk – merawat alzheimer
  • Meningkatkan kesihatan imum badan
  • Menggalakan kesihatan keseluruhan

cara-turunkan-kolesterol-dengan-cepat-cara menurunkan-kolesterol

 

2. Omega Guard

Fungsinya :-
  • Pengambilan asid lemak omega-3 seperti AHA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
  • Asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.

cara-turunkan-kolesterol-dengan-cepat-cara-menurunkan-kolesterol

3. Phytocol ST

Phytocol ST didatangkan dalam bentuk tablet. Pengambilan 2 biji sehari dapat memberi 100% kadar harian phytosterol yang diperlukan tubuh iaitu sebanyak 2000mg seperti yang disyorkan oleh Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH).  Anda boleh ambil makanan berserat untuk mendapatkan phytosterol tapi sanggupkan anda makan 200 lobak merah, 70 keping ratu gandung dan 425 biji tomato? Memang tiada siapa yang sanggup kan?

cara-turunkan-kolesterol-dengan-cepat-cara-menurunkan-kolesterol

 

cara-turunkan-kolesterol-dengan-cepat-cara-menurunkan-kolesterol

 

Testimoni Mereka Yang Berjaya Menurunkan Kolesterol Dengan Vitamin Shaklee

 

cara-turunkan-kolesterol-dengan-cepat-cara-menurunkan-kolesterol

 

cara cepat menurunkan kolesterol cara turunkan bacaan kolesterol testimoni kolesterol shaklee petua turunkan kolesterol1

 

cara cepat menurunkan kolesterol cara turunkan bacaan kolesterol testimoni kolesterol shaklee petua turunkan kolesterol2

 

cara cepat menurunkan kolesterol cara turunkan bacaan kolesterol testimoni kolesterol shaklee petua turunkan kolesterol4

 

cara cepat menurunkan kolesterol cara turunkan bacaan kolesterol testimoni kolesterol shaklee petua turunkan kolesterol5

 

Anda atau ada orang tersayang sekeliling anda yang ada masalah kolesterol tinggi? Usah di pandang remeh, segera bantu mereka,kerana kolesterol tinggi berisiko terkena stroke dan juga serangan jantung secara mengejut…mohon di jauhkan,oleh itu marilah kita bantu mereka atasi masalah kolesterol tinggi ini..

Anda boleh shopping online dengan hanya klik gambar di bawah, dan anda akan di bawa terus ke laman web rasmi Shaklee Malaysia, payment boleh di buat melalui kad debit/ Kad kredit.

cara-turunkan-kolesterol-dengan-cepat

 

Selepas pembayaran,boleh hubungi saya untuk konsultasi, atau anda juga direct wassap saya just klik link ini. www.wasap.my/60127555470/kolesteroltinggi

Hubungi Cheta sekarang;

Cheta Eita

HP Num; 6012.7555.470

Wassap: www.wasap.my/60127555470/shaklee

FB: Cheta Eita

FP: Kedai Vitamin Shaklee Pontian Johor

Web:mahligaivitamin.com

Pengedar Shaklee Johor Bahru

Hana ( 60134136748)

pengedar-shaklee-komtar-jbcc-johor-bahru 

Pengedar Shaklee Kuching Sarawak

Dayang (6017.844.1515)

pengedar-shaklee-kuching-sarawak-pengedar-shaklee-miri-sarawak-pengedar-vivix-shaklee-agen-shaklee-sarawak2 (1) 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge