Selepas 7 tahun menderita akibat JERAWAT akhirnya……


Apa itu Jerawat Batu??

Jerawat batu (Cystic Acne) kebiasaannya berukuran besar,warnanya yang agak terang mudah di lihat lebih menghitam dan teksturnya sangat kasar,ia juga di sertai dengan peradangan (inflamasi) sehingga terasa sakit,pedih dan biasanya menyebar ke seluruh wajah serta merosakkan kulit wajah.

Penyebab Jerawat Batu.

  • Gaya Hidup – Pengambilan makanan dan minuman yang mengandungi lemak dan karbohidrat biasanya antara punca penyebab munculnya jerawat batu, Stress juga salah satu punya menyebabkan timbulnya jerawat..soo..siapa nak muka licin berseri kena sentiasa cool ok..hehe
  • Faktor Keturunan – Anak-anak yang lahir daripada ibu bapa yang mempunyai masalah jerawat batu juga tidak terkecuali akan mendapatkan masalah yang sama.
  • Allergy Makanan –  Kebiasaanya allergy makanan ini lebih terarah kepada makanan seafood contohnya udang,sotong,ketam dan sebagainya.
  • Keadaan Kulit – Kulit yang berminyak biasa nya faktor utama terjadinya jerawat batu disebabkan faktor hormon,diet tinggi lemak dan karbohidrat atau kerana cuaca yang sangat panas. Kulit yang mudah berpeluh juga menjadi salah satu faktor jerawat timbul.
  • Sel Kulit Mati – Pada usia dewasa pelepasan sel kulit mati menjadi lambat,ini juga boleh mengakibatkan jerawat.
  • Sinar Matahari – Kita sedia maklum bahawa sinar matahari mengandungi faktor pembentuk vitamin D,namun jika terlalu lama terdedah kepada sinar matahari yang tinggi,ia boleh mengakibatkan kerosakkan kulit terutamanya kulit wajah,dan kerosakkan itumenjadi punca awal datangnya serangan jerawat batu.
  • Kosmetik Wajah – Hampir kesemua produk kosmetik megandungi bahan kimia,dan jika ia di pakai terlalu lama ia cukup berpotensi menjadi perosak kulit wajah dan seterusnya menyebabkan datangnya jerawat atau pengelupasan kulit.
  • Bakteria – Ia menjadi penyebab timbulnya jerawat batu kerana ia dapat berkembang biak dengan jayanya dalam kelenjar kulit yang tersumbat dan menghasilkan toxin yang menyebabkan iritasi pada kulit.
  • Penyumbatan Kelenjar Kulit – Penyumbatan kelenjar kulit biasanya terjadi akibat kotoran ,debu yang bercampur keringat dan minyak dari pori-pori wajah,dan ini yang menyebabkan jerawat batu.
                           

Cara Mencegah Jerawat Batu 
Pola makanan yang sihat dan teratur adalah cara terbaik untuk mencegah munculnya jerawat batu, perbanyakkan makan sayu-sayuran dan buah-buahan segar. Kerana selain mengandungi vitamin,buah dan sayuran juga mengandungi banyak mineral, dan yang terpentingnya mineral yang baik untuk kesihatan kulit dan pembasmi jerawat adalah ZINC dan KROMIUM

Sumber makanan yang kaya dengan Zinc ialah, daging,produk tenusu dan juga kekacang. Zinc berfungsi sebagai antioksidan dan mengatur pengeluaran kelenjar minyak,ia juga membentuk jaringan kulit dengan cepat serta ia juga memperkuatkan sistem kekebalan tubuh. 
Sementara Kromium juga membantu menjaga warna kulit yang sihat serta dapat melawan jangkitan dalam tubuh. Kromium boleh di dapati pada sumber makanan seperti kacang tanah,almond bayam,epal,dan juga pisang.
Apa….???? Anda sukar mengambil mineral yang di sebutkan di atas dalam diet harian anda??? Usah bimbang Di shaklee kami juga ada supplemen untuk membantu anda mengatasi masalah jerawat batu,dan insyaAllah berkesan, tetapi janganlah harapkan supplemen kami seperti MAGIC pula,makan hari ni esok jerawat sudah hilang..semua juga perlukan proses untuk supplemen berkerja mengatasi masalah jerawat batu anda, dan suka juga di ingatkan pengambilan air sekurang-kurangnya 2 liter sehari sangat-sangat membantu mengoptimumkan keberkesanan setiap supplemen yang anda ambil.. ok banyak dah bercerita kan jom kita tengok apa dia supplemen-suplemen tu..
set jerawat
Ok Set Pemulihan Jerawat terdiri daripada:-
Haa..ingat tak saya ada mention tadi salah satu punca terjadinya jerawat batu adalah di sebabkan Stress. Ok Vitamin B-Complex ni tersangatlah bagusnya untuk mengurangkan stress.Makanan-makanan yang kaya dengan Vitamin B ni adalah sayur-sayuran hijau berdaun,daging,telur dan ikan.Vitamin B juga sangat membantu dalam peredaran darah,mengurangkan kadar kolestrol dan membantu dalam metabolisme protein,lemak dan gula. Jadinya kalau anda semua tidak berkesempatan untuk memakan makanan yang kaya Vitamin B itu..adalah di galakkan untuk mengambil supplemen B-Complex Shaklee.
Vitamin E ialah vitamin asas untuk kulit cantik dan ia juga adalah antioksidan yang kuat,dan berupaya melawan radikal-radikal bebas yang mampu merosakkan sel-sel kulit. Vitamin E  membantu mepercepatkan pertumbuhan kulit dan memperbaiki struktur kulit. Makanan yang kaya dengan vitamin E adalah kekacang,almond,biji bunga matahari dan brokoli.Jika anda mempunyai masalah jerawat yang agak teruk,dosage vitamin E yang di syorkan adalah sebanyak 400UI sehari.
Vitamin C dan juga bioflavanoids antioksidan yang sangat diperlukan untuk melancarkan metabolik dalam badan, Fungsi Vitamin C ialah memulihkan sel-sel dalam badan,melawan jangkitan kuman dan meningkatkan kadar immuniti badan. Sementara Bioflavanoids pula memainkan peranan penting sebagai antibakteria dalam tubuh. Untuk merawat dan menghilangkan jerawat sekurang-kurangnya 1000mg Vitamin C di perlukkan setiap hari.
Zinc adalah mineral dan bukannya vitamin,namun zinc juga amat penting dalam menghilangkan jerawat. Ini kerana zinc membantu memulihkan luka dengan cepat dan juga mengurangkan kesan-kesan luka akibat jerawat. Kekurangan zinc juga merupakkan penyebab kepada munculnya jerawat. Dosage zinc yang di cadangkan adalah antara 25-30mg sehari untuk menghalang jerawat.
Seperti yang telah kita bincangkan di atas tadi Kromium merupakan sejenis mineral yang sangat penting untuk mengatasi jerawat batu. Ia merupakan sejenis mineral yang boleh membantu melawan jangkitan kulit. Kebiasaannya kandungan kromium dalam tubuh amat kurang jika kita sering mengambil diet yang kaya dengan gula. Maka kurangi pengambilan gula dan sila tingkatkan pengambilan Kromium sehingga 150mcg sehari.
Ok sekarang semuanya sudah jelaskan,tentang perihal Jerawat Batu dan cara-cara untuk mengatasinya, semoga artikel ini bermanfaat untuk anda semua ya…
Kisah perkongsian seorang wanita yang pernah mengalami jerawat teruk di muka…lepas 7 tahun mengalami masalah jerawat teruk akhirnya beliau berjaya mendapatkan produk yang benar-benar menjadikankan kulit mukanya bebas dari jerawat…

               

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=f925407353b2aaefee1a0c3b31be5fc1

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan Vitamin Semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi,saya adalah wakil pengedar sah anda.Sebarang pertanyaan boleh di buat dengan menghubungi saya di talian berikut:-

Nama: Mahligai Vitamin @ Eita (ID 1081587)

Emel: mahligaivitamin@yahoo.com

Phone/Message/WhatsApp: 012-7555470

DAN

DAN

“Ingin mendapat 4-5-6 angka sebulan dengan mendaftar menjadi ahli Shaklee?? Hubungi saya juga!!.Hanya online sahaja, anda mampu menjana pendapatan lumayan !. Wakil pengedar seluruh Malaysia masih di perlukan !. Dan anda juga akan di jemput ke group Ekslusif di Facebook”


Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge